Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
w Szaflarach

Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Szaflarach poszukuje kandydata/kandydatów na stanowisko: Asystent Rodziny

Kategoria: , ,

  1. Wymagania niezbędne:

Asystentem rodziny może być osoba, która:

    1. posiada:
      1. obywatelstwo polskie;
      2. wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub
      3. wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie ust. 3 i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub
      4. wykształcenie średnie lub średnie branżowe i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;
    2. nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
    3. wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;
    4. nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
    5. nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym;
    6. pełną zdolność do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych; 7) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w./wym. stanowisku.
  1. Wymagania dodatkowe:
    1. znajomość przepisów prawa z zakresu: wsparcia rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy domowej, przeciwdziałania alkoholizmowi i narkomanii, prawa rodzinnego;
    2. wysoka kultura osobista, zdolność i otwartość na komunikowanie się, poczucie odpowiedzialności, umiejętność prowadzenia pracy z klientem, w szczególności z klientem trudnym, wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny, znajomość lokalnego środowiska oraz umiejętność nawiązywania współpracy z innymi jednostkami i instytucjami, samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy, umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną, kreatywność, odporność na stres, umiejętność pracy w zespole;
    3. znajomość obsługi komputera i programów biurowych.
  1. Informacja o warunkach pracy na proponowanym stanowisku:
    1. praca będzie wykonywana w miejscu zamieszkania rodzin wskazanych przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Szaflarach, asystent rodziny może również towarzyszyć rodzinie poza miejscem zamieszkania;
    2. praca na pełny etat, w zadaniowym systemie czasu pracy;
    3. wynagrodzenie ustalane zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 25 października 2021 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych ze zm. oraz Regulaminem wynagradzania pracowników Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Szaflarach;
    4. planowane zatrudnienie od maja 2025 r.
  1. Zakres obowiązków:

Do zadań asystenta rodziny należeć będzie w szczególności wsparcie i aktywizacja rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym oraz kierowanie procesem zmiany postaw życiowych członków rodziny. Realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem” .

Asystent rodziny odpowiedzialny będzie za systematyczną indywidualną pracę z rodzinami wskazanymi przez Ośrodek, udzielanie im kompleksowej pomocy i wsparcia w wypełnianiu swoich zadań.

W tym celu asystent rodziny m.in. będzie:

  • współpracował z różnymi instytucjami takimi jak placówki oświatowe (szkoły, przedszkola), sąd, urząd pracy, urząd miasta/gminy, służba zdrowia i inne w zależności od potrzeb,
  • pomagał w prawidłowym wypełnianiu zadań opiekuńczo – wychowawczych;
  • pomagał w rozwiązywaniu podstawowych problemów socjalnych, psychologicznych, wychowawczych z dziećmi;
  • udzielał pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
  • pomagał i uczył oszczędnego zarządzania budżetem domowym;
  • wspierał aktywność społeczną rodzin;
  • motywował do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
  • podejmował działania interwencyjne i zaradcze w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
  • motywował do podnoszenia kwalifikacji zawodowych przez poszczególnych członków rodzin oraz udzielał pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
  • prowadził dokumentację dotyczącą pracy z rodzinami.
  1. Wymagane dokumenty:
    1. list motywacyjny,
    2. życiorys (CV),
      List motywacyjny oraz życiorys powinny być opatrzone własnoręcznym podpisem oraz następującą klauzulą:Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu rekrutacji zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)” w celu i zakresie niezbędnym w procesie rekrutacyjnym. 
    3. oryginał kwestionariusza osobowego dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
    4. dokumenty potwierdzające przebieg pracy zawodowej (świadectwa pracy i/lub inne dokumenty potwierdzające staż pracy – do wglądu),
    5. dokumenty potwierdzające posiadane wykształcenie oraz kwalifikacje zawodowe (np. dyplomy, świadectwa, zaświadczenia, certyfikaty, rekomendacje itp.),
    6. kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, jeżeli kandydat zamierza korzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych,
    7. oświadczenie, że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz że władza rodzicielska nie jest zawieszona ani ograniczona (jeśli dot.);
    8. oświadczenie o wypełnianiu obowiązku alimentacyjnego (jeśli dot.);
    9. oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
    10. oświadczenie potwierdzające posiadanie obywatelstwa polskiego;
    11. oświadczenie o stanie zdrowia o braku przeciwwskazań do pracy na stanowisku;
    12. oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych.
  1. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych

W miesiącu poprzedzającym datę opublikowania ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w GOPS w Szaflarach w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, jest wyższy niż 6 %.

  1. Określenie terminu i miejsca składania dokumentów:
    1. Dokumenty aplikacyjne w zamkniętych kopertach z podaniem oznaczenia jakiego naboru dotyczą należy kierować na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Zakopiańska 18 , 34-424 Szaflary lub składać osobiście w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w godzinach urzędowania.
    2. Informacji telefonicznych udziela Kierownik GOPS – tel. 18 26 123 29.
    3. Wybrany kandydat zostanie zatrudniony na podstawie umowy o pracę na czas zastępstwa, w systemie zadaniowego czasu pracy.

UWAGA:

Poszukujemy osób do podjęcia pracy w wymiarze 1 etat na zastępstwo.

 

Kierownik

Gminnego Ośrodka Pomocy

Społecznej w Szaflarach

Helena Gach

 

Szaflary, dnia 22.05.2025 r.


KLAUZULA INFORMACYJNA

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U.UE.L. z 2016 r. Nr 119, s.1; dalej: RODO jako informuję, że:

  1. Administratorem Państwa danych przetwarzanych w ramach procesu rekrutacji jest Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Szaflarach, ul. Zakopiańska 18, 34-424 Szaflary, tel. 18 26 123 29, gops@szaflary.pl.
  2. Mogą się Państwo kontaktować z wyznaczonym przez Administratora Inspektorem Ochrony Danych we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych za pomocą adresu email: iod.gops@szaflary.pl lub pisemnie na adres Administratora.
  3. Państwa dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy1 będą przetwarzane w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego2, natomiast inne dane, w tym dane do kontaktu, na podstawie zgody3, która może zostać odwołana w dowolnym czasie. Administrator będzie przetwarzał Państwa dane osobowe, także w kolejnych naborach pracowników jeżeli wyrażą Państwo na to zgodę3, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
  4. W związku z powyższym podstawę prawną przetwarzania danych osobowych stanowią:
    1. 1 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z art. 221 § 1 oraz § 3-5- ustawy z 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy,
    2. 2art. 6 ust. 1 lit. b RODO
    3. 3 6 ust. 1 lit. a RODO.
  5. Państwa dane zgromadzone w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przechowywane przez okres 3 miesięcy od momentu zakończenia rekrutacji. W przypadku wyrażonej przez Państwa zgody na wykorzystywane danych osobowych dla celów przyszłych rekrutacji, Państwa dane będą wykorzystywane przez 12 miesięcy od chwili otrzymania przez Administratora aplikacji rekrutacyjnej.
  6. Państwa dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym nie będą podlegać profilowaniu.
  7. Państwa dane nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (obejmujący Unię Europejską, Norwegię, Liechtenstein i Islandię).
  8. W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych, przysługują Państwu następujące prawa:
    1. prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
    2. prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
    3. prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
    4. prawo do usunięcia danych osobowych;
    5. prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), w sytuacji, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO).
  9. Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 1 oraz § 3-5 Kodeksu pracy jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez Państwa innych danych jest dobrowolne.
  10. Państwa dane mogą zostać przekazane podmiotom zewnętrznym na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych w zakresie niezbędnym do realizacji procesu rekrutacji, a także podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa.

Promujemy: