Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
w Szaflarach

Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Szaflarach poszukuje kandydata/kandydatów na stanowisko – Asystent rodziny

Kategoria: ,

Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Szaflarach
poszukuje kandydata/kandydatów na stanowisko
Asystent rodziny

  1. Wymagania niezbędne:

Asystentem rodziny może być osoba, która:

  • posiada:
    1. obywatelstwo polskie;
    2. wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub
    3. wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie ust. 3 i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub
    4. wykształcenie średnie lub średnie branżowe i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;
  • nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
  • wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;
  • nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  • nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym;
  • pełną zdolność do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych; 7) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w./wym. stanowisku.
  1. Wymagania dodatkowe:
  • znajomość przepisów prawa z zakresu: wsparcia rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy domowej, przeciwdziałania alkoholizmowi i narkomanii, prawa rodzinnego;
  • wysoka kultura osobista, zdolność i otwartość na komunikowanie się, poczucie odpowiedzialności, umiejętność prowadzenia pracy z klientem, w szczególności z klientem trudnym, wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny, znajomość lokalnego środowiska oraz umiejętność nawiązywania współpracy z innymi jednostkami i instytucjami, samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy, umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną, kreatywność, odporność na stres, umiejętność pracy w zespole;
  • znajomość obsługi komputera i programów biurowych.
  1. Informacja o warunkach pracy na proponowanym stanowisku:
  • praca będzie wykonywana w miejscu zamieszkania rodzin wskazanych przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Szaflarach, asystent rodziny może również towarzyszyć rodzinie poza miejscem zamieszkania;
  • praca na pełny etat, w zadaniowym systemie czasu pracy;
  • wynagrodzenie ustalane zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 25 października 2021 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych ze zm. oraz Regulaminem wynagradzania pracowników Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Szaflarach;
  • planowane zatrudnienie od maja 2025 r.
  1. Zakres obowiązków:

Do zadań asystenta rodziny należeć będzie w szczególności wsparcie i aktywizacja rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym oraz kierowanie procesem zmiany postaw życiowych członków rodziny. Realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem” .

Asystent rodziny odpowiedzialny będzie za systematyczną indywidualną pracę z rodzinami wskazanymi przez Ośrodek, udzielanie im kompleksowej pomocy i wsparcia w wypełnianiu swoich zadań.

W tym celu asystent rodziny m.in. będzie:

  • współpracował z różnymi instytucjami takimi jak placówki oświatowe (szkoły, przedszkola), sąd, urząd pracy, urząd miasta/gminy, służba zdrowia i inne w zależności od potrzeb,
  • pomagał w prawidłowym wypełnianiu zadań opiekuńczo – wychowawczych;
  • pomagał w rozwiązywaniu podstawowych problemów socjalnych, psychologicznych, wychowawczych z dziećmi;
  • udzielał pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
  • pomagał i uczył oszczędnego zarządzania budżetem domowym;
  • wspierał aktywność społeczną rodzin;
  • motywował do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
  • podejmował działania interwencyjne i zaradcze w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
  • motywował do podnoszenia kwalifikacji zawodowych przez poszczególnych członków rodzin oraz udzielał pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
  • prowadził dokumentację dotyczącą pracy z rodzinami.
  1. Wymagane dokumenty:
    • list motywacyjny,
    • życiorys (CV),

List motywacyjny oraz życiorys powinny być opatrzone własnoręcznym podpisem oraz następującą klauzulą:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu rekrutacji zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)” w celu i zakresie niezbędnym w procesie rekrutacyjnym.

  • oryginał kwestionariusza osobowego dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
  • dokumenty potwierdzające przebieg pracy zawodowej (świadectwa pracy i/lub inne dokumenty potwierdzające staż pracy – do wglądu),
  • dokumenty potwierdzające posiadane wykształcenie oraz kwalifikacje zawodowe (np. dyplomy, świadectwa, zaświadczenia, certyfikaty, rekomendacje itp.),
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, jeżeli kandydat zamierza korzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych,
  • oświadczenie, że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz że władza rodzicielska nie jest zawieszona ani ograniczona (jeśli dot.);
  • oświadczenie o wypełnianiu obowiązku alimentacyjnego (jeśli dot.);
  • oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  • oświadczenie potwierdzające posiadanie obywatelstwa polskiego;
  • oświadczenie o stanie zdrowia o braku przeciwwskazań do pracy na stanowisku;
  • oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych.
  1. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych

W miesiącu poprzedzającym datę opublikowania ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w GOPS w Szaflarach w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, jest wyższy niż 6 %.

  1. Określenie terminu i miejsca składania dokumentów:
  • Dokumenty aplikacyjne w zamkniętych kopertach z podaniem oznaczenia jakiego naboru dotyczą należy kierować na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Zakopiańska 18 , 34-424 Szaflary lub składać osobiście w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w godzinach urzędowania.
  • Informacji telefonicznych udziela Kierownik GOPS – tel. 18 26 123 29.
  • Wybrany kandydat zostanie zatrudniony na podstawie umowy o pracę na czas zastępstwa, w systemie zadaniowego czasu pracy.

UWAGA:

Poszukujemy osób do podjęcia pracy w wymiarze 1 etat na zastępstwo.

 

Kierownik

Gminnego Ośrodka Pomocy

Społecznej w Szaflarach

Helena Gach

 

Szaflary, dnia 15.04.2025 r.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U.UE.L. z 2016 r. Nr 119, s.1; dalej: RODO jako informuję, że:

  • Administratorem Państwa danych przetwarzanych w ramach procesu rekrutacji jest Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Szaflarach, ul. Zakopiańska 18, 34-424 Szaflary, tel. 18 26 123 29, gops@szaflary.pl.
  • Mogą się Państwo kontaktować z wyznaczonym przez Administratora Inspektorem Ochrony Danych we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych za pomocą adresu email: inspektor@cbi24.pl lub pisemnie na adres Administratora.
  • Państwa dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy1 będą przetwarzane w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego2, natomiast inne dane, w tym dane do kontaktu, na podstawie zgody3, która może zostać odwołana w dowolnym czasie. Administrator będzie przetwarzał Państwa dane osobowe, także w kolejnych naborach pracowników jeżeli wyrażą Państwo na to zgodę3, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
  • W związku z powyższym podstawę prawną przetwarzania danych osobowych stanowią:
    1. 1 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z art. 221 § 1 oraz § 3-5- ustawy z 26 czerwca

1974 r. Kodeks pracy,

  1. 2 6 ust. 1 lit. b RODO,
  2. 3 6 ust. 1 lit. a RODO.
  • Państwa dane zgromadzone w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przechowywane przez okres 3 miesięcy od momentu zakończenia rekrutacji. W przypadku wyrażonej przez Państwa zgody na wykorzystywane danych osobowych dla celów przyszłych rekrutacji, Państwa dane będą wykorzystywane przez 12 miesięcy od chwili otrzymania przez Administratora aplikacji rekrutacyjnej.
  • Państwa dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym nie będą podlegać profilowaniu.
  • Państwa dane nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (obejmujący Unię Europejską, Norwegię, Liechtenstein i Islandię).
  • W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych, przysługują Państwu następujące prawa:
    1. prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
    2. prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
    3. prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
    4. prawo do usunięcia danych osobowych;
    5. prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), w sytuacji, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO).
  • Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 1 oraz § 3-5 Kodeksu pracy jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez Państwa innych danych jest dobrowolne.
  • Państwa dane mogą zostać przekazane podmiotom zewnętrznym na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych w zakresie niezbędnym do realizacji procesu rekrutacji, a także podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa.

 

Promujemy: