Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
w Szaflarach

Zapytanie ofertowe dotyczące oszacowania wartości zamówienia publicznego pt: Przygotowanie i dowóz gorących posiłków do szkół na terenie Gminy Szaflary oraz do miejsca zamieszkania osób niesamodzielnych

Kategoria: ,

Szaflary dnia 03.12.2021r.

Znak: GOPS.26.3..2021

Zapytanie ofertowe dotyczące oszacowania wartości zamówienia publicznego, którego wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 130 000 zł netto

„Przygotowanie i dowóz gorących posiłków do szkół na terenie gminy Szaflary oraz do miejsca zamieszkania osób niesamodzielnych”

1. Zamawiający.

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Szaflarach, ul. Zakopiańska 18, 34-424 Szaflary, NIP: 736 14 10 444, REGON: 49 05 02 555, realizujący wieloletni rządowy program „Posiłek w szkole i w domu ”na lata 2019-2023 (M.P. z 2018 r., poz.1007).

2. Przedmiot zamówienia:

Przygotowanie i dowóz gorących posiłków dla uczniów:

  1. Szkoły Podstawowej w Skrzypnem .
  2. Szkoły Podstawowej w Zaskalu.
  3. Szkoły Podstawowej w Bańskiej Niżnej
  4. Szkoły Podstawowej w Bańskiej Wyżnej
  5. Szkoły Podstawowej w Maruszynie Dolnej
  6. Szkoły Podstawowej w Maruszynie Górnej
  7. Szkoły Podstawowej w Borze

3. Przygotowanie i dowóz gorących posiłków dla osób niesamodzielnych z terenu Gminy Szaflary

Zamówienie obejmuje dożywianie dzieci we wskazanych placówkach oświatowych przez 5 dni w tygodniu tj. od poniedziałku do piątku w roku 2022 z wyłączeniem wakacji, ferii zimowych i dni wolnych od nauki szkolnej, a także dowiezienie gorącego posiłku dla osób niesamodzielnych w miejscu ich zamieszkania.

Posiłki: jedno gorące danie w formie:

  1.  5 razy w tygodniu drugie danie.

Gramatura posiłków:

– ziemniaki, kasza, ryż, makaron – 200g
– mięso lub ryba (filet) – 120 g
– surówki, jarzyny – 100 g
– kompot – 200 ml

4. Wymagania przedmiotowe w stosunku do posiłków:

Posiłki dla dzieci muszą spełniać wymagania żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w jednostkach systemu oświaty według ustawy z dnia 25 sierpnia 2006r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia ( Dz.U. z 2020 poz. 2021 z późn zm.). Powyższe dotyczy również osób dorosłych, niesamodzielnych, którym dostarczane będą posiłki w miejscu zamieszkania.

Posiłki powinny być przygotowane ze świeżych, pełnowartościowych artykułów spożywczych, posiadających aktualne terminy przydatności do spożycia, zgodnie z wymogami sztuki kulinarnej i sanitarnej dla żywienia zbiorowego tj. posiłki powinny być przygotowane zgodnie z zasadami racjonalnego żywienia dzieci i młodzieży zalecanymi przez Instytut Żywności i Żywienia, dowóz ciepłych obiadów do szkół w samochodzie spełniającym warunki sanitarne zatwierdzone przez Państwową Stację Sanitarno-Epidemiologiczną, transport obiadów w atestowanych termosach gwarantujących utrzymanie odpowiedniej temperatury oraz jakości przewożonych potraw. Posiłki muszą być urozmaicone (nie mogą powtarzać się w ciągu tygodnia) oraz wysokiej jakości. Próbki żywności codziennie będą pobierane w punkcie przygotowywania posiłków i przekazywane w celu przebadania do Sanepidu O/ Nowy Targ. Naczynia, w których będą dowożone posiłki, będą odpowiednio zabezpieczane, myte, wyparzane, zgodnie z obowiązującymi procedurami, w miejscu przygotowywania posiłków.

Jadłospis będzie układany przez Wykonawcę na okres 10 dni żywieniowych i dostarczany do dyrektorów szkół z wyprzedzeniem 2 – dniowym. Dla osób niesamodzielnych jadłospis będzie dostarczany do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej. Zamawiający nie dopuszcza powtarzalności posiłków w ciągu jednego tygodnia. Minimalne wartości kaloryczne – posiłek min. 900 kcal. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy.

5. Godziny dostaw posiłków:

Godziny dostarczania posiłków Wykonawca ustali z Dyrektorami poszczególnych Szkół. Wykonawca w ramach świadczonych usług jest zobowiązany do współpracy z Dyrektorami Szkół i Kierownikiem Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej. Posiłki dla osób niesamodzielnych wg harmonogramu złożonego przez Wykonawcę do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Szaflarach.

6. Szacunkowa liczba dożywianych dzieci i młodzieży we wszystkich szkołach będzie wynosić 70 uczniów. Szacunkowa liczba osób niesamodzielnych objętych wsparciem – 2 w zależności od potrzeb.

Zamawiający zastrzega, że podana liczba uczniów korzystających z posiłków jest ilością szacunkową i może ulec zmianie w trakcie obowiązywania umowy, w zależności od ilości uczniów uprawnionych do otrzymywania posiłków. Liczba dzieci może być weryfikowana z 1 – dniowym wyprzedzeniem.

7. Sprawy organizacyjne

związane z bezpośrednim wydawaniem posiłków i wszystkie związane z tym szczegóły należy uzgodnić bezpośrednio z dyrektorami szkół. Wykonawca powinien stworzyć możliwość odpłatnego zakupu posiłków dla pozostałych uczniów w danej szkole.

8. Wymagania, jakie powinni spełniać wykonawcy zamówienia w zakresie dokumentów i oświadczeń:

  1. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie,
  2. dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia,
  3. zatrudnianie pracowników na podstawie umowy o pracę oraz osób de faworyzowanych czy niepełnosprawnych, ( wykonawca powinien podać informacje o formach zatrudnienia w oświadczeniu- zał. Nr. 2).

9. Termin realizacji umowy: od 01.01.2022r. do 31.12 2022 r.

z wyłączeniem okresu wakacji, ferii zimowych i dni wolnych od nauki ustalonych przez poszczególne placówki oświatowe, zaś dla osób niesamodzielnych na bieżąco w dni robocze każdego tygodnia od 01.01.2022r. do 31.12.2022r.

10. Zamawiający nie dopuszcza zmiany ceny zakupu usługi w trakcie trwania umowy.

11. Sposób przygotowania oferty:

ofertę należy sporządzić pisemnie, w języku polskim, czytelnie, bez skreśleń i poprawek, umieścić w kopercie w sposób uniemożliwiający przypadkowe jej otwarcie i opisanej w następujący sposób: nazwa i adres zamawiającego, nazwa i adres wykonawcy, z adnotacją „Zapytanie ofertowe do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pn. „Dożywanie dzieci i młodzieży w szkołach na terenie Gminy Szaflary w roku 2022 oraz osób niesamodzielnych w miejscu ich zamieszkania”.

12. Miejsce i termin złożenia ofert:

Oferta ( załącznik nr. 1) wraz z podpisanym oświadczeniem (załącznik nr. 2), a także przykładowym 10 – dniowym jadłospisem należy złożyć do dnia 17.12.2021r., do godz. 12.00 w siedzibie Zamawiającego tj. Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Szaflarach, 34-424 Szaflary, ul. Zakopiańska 18, pok. nr.1.5.1. Formularze niekompletne i złożone po terminie nie będą rozpatrywane. Otwarcie ofert i rozstrzygnięcie procedury o udzielenie zamówienia nastąpi na sesji niejawnej komisji rozpatrującej oferty w dniu 17.12.2021 r. do godz. 13.00. Zamawiający przewiduje podpisanie umowy na wykonanie przedmiotu zamówienia z wykonawcą, który przedstawi nie tylko atrakcyjną ofertę cenową, urozmaicony jadłospis, ale również zatrudnia pracowników na podstawie umowy uregulowanej przepisami kodeksu pracy. O wyniku postępowania o zamówienie Wykonawcy zostaną powiadomieni poprzez zamieszczenie stosownej informacji na stronie internetowej Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej oraz tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Szaflary .

Do pobrania

Promujemy: